tisdag 31 januari 2012

Tisdag - Symöte

Tänk vad tiden går fort, det är redan tisdag igen och det är lika med symöte. Varje tisdagkväll tycker jag att det är såå långt till nästa symöte och jag tror alltid att jag skall hinna med så mycket. Vilket jag inte alltid gör förståss.
Men jag blev i allafall till slut klar med de trilskandes små babyvantarna utan fortsatta missöden. Jag blev riktigt nöjd med dem till slut och de kommer med all säkerhet värma små babyhänder i kylan.
Fick sedan sådan lust till att sy något roligt till de små. Så jag tog fram en bok som jag har införskaffade för ca ett år sedan, som sedan bara har legat och väntat på mig.
 Mjuka djur av fleece av Fiona Boble.
Den är fylld av bilder och mönster på söta små fleecefigurer. Det finns även mönster till kläder och accesoarer till alla figurer, både sådant man kan sy, sticka och virka. Mönstrena är enkla och det finns tydliga steg för steg bilder. Fleece är ett väldigt tacksamt material att arbeta med och inte är det så dyrt heller.
Jag själv har sytt en liten vit musfigur (hon som sitter brevid de små vantarna på övre bilden). Nu fattas bara lite kläder och tillbehör. Det blir ett perfekt kvällspyssel.

1 kommentar:

  1. Så söt! Ja fleece tycker jag också är bra att sy figurer och dockkläder av!

    SvaraRadera