tisdag 7 februari 2012

Tisdag = Syföreningsmöte

I dag är det riktigt gråkallt ute men, det gör ingenting för idag är det syföreningsmöte och jag tänker sitta inne i stugvärmen och virka. Jag har börjat på ett nytt projekt, en virkad babykofta i lite gammaldags stil. Egentligen hade jag tänkt att virka en gammaldags spetsklänning, men av en händelse sprang jag på ett mönster till en kofta i samma stil som jag tänkt klänningen. Jag bestämde mig snabbt och slog till och köpte mönstret och ett passande garn. Jag hoppas bara att jag kommer att klara av att virka hela koftan. Jag är ingen erfaren virkare men, jag tänker som så att det är ju på detta jag lär mig, så jag blir bättre på virkning. Prövar jag aldrig på något svårare så lär jag aldrig bli bättre. Hittills har det gått bra så jag har goda förhoppningar om att klara av det hela. Till nästa tisdag hoppas jag att jag hunnit en bra bit på väg.
Nu skall jag ta och kika runt lite på vad ni andra sysslar med i dag.

2 kommentarer:

  1. Det ser jättefint ut. Det där klarar du. Heja heja :)

    SvaraRadera
  2. Oj så fint det kommer att bli! Mysigt!

    SvaraRadera